Ga naar de inhoud

Jacques De Visscher: “K” in ons? Over de draagwijdte van het Kafka-lezen (30/09/24)

Datum: september 30, 2024
Tijd: 20:00 - 22:00
Locatie: La Concorde, Kouter 150, 9000 Gent
Komende spreekbeurten

Zijn hoofdpersonages in het œuvre van Franz Kafka herkenbaar in onszelf?
In de lezing komen exploraties in enkele korte verhalen aan bod.
De bevindingen onderscheiden zich van de reducerende gemeenplaatsen van het ‘kafkaïaanse’ of het ‘kafkaëske’, zo vaak aanwezig in de journalistieke sfeer.

Jacques De Visscher

Jacques De Visscher was tussen 1978 en 2008 voorzitter van de Gentse Cultuurvereniging, van bij de stichting in 1995 betrokken bij de Nederlandse Franz Kafka Kring en auteur van enkele studies over de Praagse schrijver. Tot 2005 was hij hoogleraar filosofie aan het Hoger Architectuurinstituut Sint-Lucas (Gent) en sinds 2008 is hij emeritus van de Radboud Universiteit Nijmegen. Zijn publicaties behoren vooral tot het domein van de ethiek van de alledaagsheid en van de interpretatie van kunstwerken.

Inschrijven kan via e-mail: secretariaat@gentsecultuurvereniging.be